آمار افزایشی مبتلایان به کرونا نگران کننده است 

کد خبر: ۸۴۶۷۷۵
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۲ 06 May 2020
تابناک/اصغر مکارم گفت: متاسفانه ظرف ۲۴ ساعت گذشته یک مورد فوت جدید ناشی از کرونا در منطقه داریم و موارد مثبت قطعی نیز به ۵۹ مورد افزایش یافته است، این آمار نگران کننده هشداری است که مردم باید وضعیت جدی را بگیرند.
 

 

«اصغر مکارم» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، گفت: متاسفانه ظرف ۲۴ ساعت گذشته یک مورد فوت جدید ناشی از کرونا در منطقه داریم و موارد مثبت قطعی نیز به ۵۹ مورد افزایش یافته است، این آمار نگران کننده هشداری است که مردم باید وضعیت جدی را بگیرند و مسئولان نیز محدودیت‌هایی که شدنی است را اعمال کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در تشریح این موضوع، اظهار کرد: ️موارد مثبت جدید به تفکیک جیرفت ۵ نفر، رودبارجنوب ۲ نفر، عنبرآباد ۲نفر، کهنوج ۱نفر و منوجان ۲نفر می باشند.

وی اضافه کرد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا در سطح جنوب کرمان ۵۹ نفر به بیماری کرونا ویروس مبتلا شده اند و از این تعداد ۲۴ نفر از جیرفت، ۱۵ نفر از کهنوج، ۱۰ نفر از عنبرآباد، ۳ نفر از رودبار جنوب، ۳ نفر از قلعه گنج، ۳ نفر از منوجان و ۱ نفر از شهرستان فاریاب می باشد.

مکارم ابراز کرد: از موارد مثبت ابتلا به کرونا ویروس در جنوب کرمان تاکنون ۲۷ بیماری پس از بهبودی کامل از مراکز درمانی زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ترخیص شده اند، ۱۹ بیمار تا بهبودی کامل در قرنطینه خانگی بسر می برند، ۹ بیمار بستری هستند و تاکنون ۴ نفر نیز از مبتلایان به کرونا فوت کرده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت عنوان کرد: مورد جدید فوتی، مرد ۴۳ ساله ای از ساکنین رودبار جنوب کرمان که در بیمارستان امام خمینی جیرفت بستری بوده و فوت کرده است.

وی بیان کرد: از ابتدای اسفند سال گذشته تا هفدهم اردیبهشت سال جاری ۷۵۸ بیمار تنفسی مشکوک به کرونا در بیمارستان های جنوب کرمان بستری شده اند که از این تعداد ۷۱۹ نفر پس از بهبودی ترخیص شده اند.

مکارم اظهار کرد: با شیوع کرونا در کشور حرکت جمعی و یک بسیج ملی در مقابله با کرونا راه اندازی شد و علی رغم تحریم های دنیای استکبار  با رهنمودهای مقام معظم رهبری توانستیم اقدامات خوبی داشته باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت تاکید کرد: تنها راه کنترل بیماری خود مراقبتی است یعنی مردم به این نتیجه برسند باید رعایت کنند و اگر مردم همراهی نکنند دچار مشکل می شویم و آمار از این بیشتر می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار